Categorie

Transport

Categorie

Logistică, gestionarea problemelor și a riscurilor în livrarea de produse. Bunurile pierdute sau furnizorii ce întârzie vă pot costa serios.

Mărcile și furnizorii de logistică suportă cheltuieli generale mai ridicate și pierderi de venituri.

Situația actuală a exacerbat problema pachetelor pierdute. Unele companii au reduceri la combustibil dar nu este suficient.

Din fericire, există procese operaționale care pot fi puse în aplicare pentru a menține excepțiile rare.

În acest mod, puteți reduce costurile ulterioare pentru afacerea dvs.

De ce contează când lucrurile merg prost în logistică?

Aproximativ 5% din livrările online eșuează la prima încercare de livrare.

În zonele urbane 15% din toate tipurile de livrări nu reușesc să ajungă la client din prima încercare.

Statisticile pentru încercările de livrări eșuate cresc pentru mobilier, electrocasnice și alte articole mari.

Acestea necesită ferestre de livrare mai mari și în mod absolut clientul trebuie să fie acasă.

Creșterea livrărilor fără contact (atunci când nu e gestionată corect) nu face nimic pentru a îmbunătăți situația.

Pachetele sunt lăsate nesupravegheate pentru a preveni contactul fizic între furnizorii de livrare și clienți.

Încercările de livrare nereușite sunt doar vârful aisbergului.

Comenzile pot fi pierdute, direcționate greșit sau deteriorate oriunde de-a lungul fluxului de livrare.

De la depozitul magazinului, la momentul în care ajunge într-un camion și până când ajunge la ușa clientului.

Cu livrările de servicii, o asamblare sau o instalare va face ca un tehnician să întârzie la programări.

Dimensiunea și forma articolelor mai mari duc la livrări târzii și experiențe oribile ale clienților.

Șoferii se pot confrunta cu diverse probleme tehnice.

Drumurile se blochează sau clienții nu sunt acasă pentru a prelua pachetul care urmează să fie livrat.

Lista de evenimente imprevizibile poate continua și cu alte situații care duc la probleme de aprovionare.

Repercusiunile unor situații excepționale

Impactul asupra afacerii dvs. este clar:

  • ineficiență: Gestionarea excepțiilor necesită resurse mari. Mai mult, diverse companii nu au resursele necesare pentru a face față excepțiilor;
  • resurse irosite. Fiecare excepție provoacă întârzieri, care la rândul lor vă costă venituri potențiale;
  • pierderea cheltuielilor generale. Fiecare minut suplimentar petrecut de un dispecer sau de echipa de asistență se adaugă la factura generală;
  • experiențe neplăcute ale clienților. Orice excepție de la livrarea la timp are ca rezultat reducerea numărului de clienți și evaluări proaste.

Cum pot companiile să minimizeze costurile și ineficiențele legate de situațiile de excepție?

Un discount combustibil oferit de Cardoil nu va fi suficient pentru a vă redresa costurile de transport.

Cea mai eficientă strategie de gestionare a acestor situații are o abordare duală:

  1. împiedicarea acestora să se întâmple;
  2. gestionarea mai bună a acestora atunci când apar.

Cum să gestionați mai bine problemele din livrare și logistică?

Pentru a reacționa și a atenua situațiile excepționale veți avea nevoie de trei elemente de bază:

  • raportarea a ceea ce s-a întâmplat;
  • alerte pentru a gestiona mai bine excepțiile care sunt în curs;
  • logistica programabilă pentru fluxuri de lucru automatizate. Astfel, se abordează mai bine excepțiile în timp real, încercându-se împiedicarea lor.

Raportare: colectați, analizați și înțelegeți datele dvs.

Știți când eșuează livrările cel mai frecvent și de ce?

Primul pas este de a identifica unde în fluxul de livrare apar aceste probleme și de ce.

Pe baza acestor date puteți lua adesea măsuri pentru a crea scenarii alternative mai bune.

De exemplu, primele încercări de livrare nu reușesc deoarece clienții nu sunt acasă.

Vă recomandăm să adăugați o modalitate prin care aceștia să vă anunțe și să schimbați data sau ora livrării.

Adăugarea mai multor instrumente de planificare și comunicare poate rezolva această problemă.

În acest mod, se pot evita viitoare livrări ratate.

Soluția dvs. pentru clienții absenți este să lăsați coletul la ușă și acesta să fie furat?

Oferiți soluții alternative, cum ar fi dulapuri sau alte locații de unde pot fi ridicate pachetele.

Colectarea datelor din lanțul dvs. de aprovizionare și raportarea corectă vă vor oferi informații de ajutor.

Astfel, puteți să implementați procese operaționale și să evitați mai bine excepțiile.

Trimiteți alerte în timp real pentru a reacționa rapid

Pentru a face față excepțiilor care se întâmplă deja aveți nevoie de vizibilitate în timp real.

Mulți furnizori de tehnologie pentru operațiunile de livrare oferă notificări automate.

Alertează părțile interesate relevante cu privire la o problemă ce poate fi tratată rapid, eficient și rentabil.

De exemplu, dacă un șofer întârzie, dispecerul și clientul pot fi anunțați prin alerte live.

Aceste alerte sau notificări pot fi personalizate pentru fiecare persoană.

Atunci când un șofer întârzie, clienții pot primi o notificare împreună cu un link pentru reprogramare.

De asemenea, se poate apela și la o redirecționare către o locație alternativă pentru o preluare convenabilă.

Furnizorii de servicii logistice ar putea dori să ofere expeditorilor și alerte în timp real.

Alternativ, pot să aștepte până când se rezolvă o problemă înainte de actualizare.

Pentru a fi utile la scară largă, aceste alerte trebuie trimise prin declanșatoare personalizate.

Acestea anunță persoanele potrivite cu notificări corecte la momentul potrivit.

De exemplu, o livrare întârzie. Un furnizor de logistică poate muta automat o livrare în intervalul de timp următor.

O livrare ar putea necesita o alertă de „întârziere” cu două minute înainte să înceapă livrarea următoare.

Un serviciu ar putea avea nevoie de o perioadă tampon de 10 minute între avertisment și ora de plecare.

Pentru a funcționa, acești declanșatori se vor baza pe viteză, precizie și personalizare.

Cel mai bun mod de a asigura acești factori este de a utiliza fluxuri de lucru automatizate.

Logistică programabilă: automatizați gestionarea situațiilor excepționale

La fel ca majoritatea lucrurilor din logistică, tehnologia vă va ajuta să gestionați mai bine situațiile.

Începeți prin folosirea datelor istorice pentru a identifica lucrurile care nu funcționează corect.

Abordați-le prin crearea de fluxuri de lucru cu răspunsuri automate.

Aceste fluxuri ar trebui să ia în considerare fiecare scenariu pe care îl experimentați cu regularitate.

De exemplu, când clienții nu sunt acasă pentru a prelua o comandă sau când un articol este deteriorat.

Un flux de excepție inteligent va oferi șoferilor instrucțiuni explicite despre cum să procedeze.

Aceste fluxuri de lucru vor declanșa apoi alerte și elemente de acțiune după cum s-a discutat.

De exemplu, un tehnician instalează o mașină de spălat vase.

Ar trebui să primească o alertă automată pentru a încheia la timp lucrarea și a pleca la următoarea solicitare.

Șoferul are nevoie de mai mult timp pentru a finaliza transportul?

Poate avea opțiunea de a apăsa „Am nevoie de mai mult timp”, ceea ce declanșează un flux de rezervă.

Astfel, avertizează următorul client despre o eventuală întârziere.

La fel ca majoritatea lucrurilor ce funcționează, aceste fluxuri vor necesita atât date, cât și tehnologie.

Va trebui să estimați cu precizie timpul de livrare pentru fiecare serviciu.

Tot aici putem include și informații despre problemele obișnuite cu care se confruntă operațiunile de livrare.

Alerte predictive: opțiunea inteligentă

Există un al patrulea element în gestionarea excepțiilor: prezicerea și evitarea acestora.

Dincolo de capacitățile enumerate mai sus, acest lucru va necesita învățarea automată și alte soluții de IA.

Aceste elemente utilizează algoritmi și datele istorice pentru a prezice când vor apărea problemele.

Apoi, sistemul dvs. poate trimite alerte automate echipelor pentru a preveni situațiile excepționale:

  • descărcarea și redirecționarea obiectelor mari dintr-un camion umplut peste capacitate;
  • avertizarea șoferilor cu privire la întârzierea programului de livrare;
  • alte notificări care pot preveni experiențe de livrare proaste și întârzieri scumpe.

Excepțiile vor apărea întotdeauna într-o oarecare măsură.

Managerii operaționali fac tot posibilul pentru a evita aceste situații.

Dar atunci când se întâmplă, implementarea strategiilor și a tehnologiilor atenuează impactul asupra afacerii.

Menține clienții mulțumiți și se asigură că problemele de livrare sunt mai degrabă o excepție decât o regulă.

închide